مقاله

پایه، چرخ و دستگیره

دستگیره پرینتر سه بعدی

پایه، چرخ و دستگیره از جمله ابزارهایی هستند که کاربردهای مختلفی دارند. کاربرد پایه در ماشین آلات خانگی، صنتعی و نیمه صنعتی است. پایه پلاستیکی که جنس آن از پلاستیک فشرده است، زیر دستگاه نصب می شود تا از عدم تعادل و لغزش دستگاه جلوگیری کند. وجود پایه همچنین باعث جلوگیری از تماس کف دستگاه با نشیمنگاه شده و از آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند.از پایه های پلاستیکی در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. ممکن است جنس پایه از سیلیکون باشد که دراین صورت قیمت آن بالاتر است.
در میان ابزارهای پایه، چرخ و دستگیره، چرخ از مهم ترین اختراعات بشر محسوب می شود چرا که اختراع آن کمک شایانی به جابجایی وسایل سنگین کرده است. چرخ یکی از متداول ترین مکانیسم های حرکتی است که برای جایجایی دستگاه در نشیمنگاه صاف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد چرخ ها گوناگون است اما شاید مهم ترین کاربرد آن تسهیل حرکت و کاهش اصطکاک باشد. جنس چرخ می تواند پلاستیکی، فلزی، چدنی، آلومینیمی، فولاد ضد زنگ و غیره باشد.
دستگیره ابزاری است که در طول روز بارها و بارها با آن روبرو می شویم و آن را لمس می کنیم. دستگیره ها انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام به وسیله یا قطعه خاصی اختصاص پیدا می کنند. به طور مثال دستگیره درب ورودی منزل با درب اتاق خواب متفاوت است. از دستگیره در ماشین آلات نیزاستفاده می شود. در پرینترهای سه بعدی که خود داری کابین هستند، از دستگیره استفاده شده است. از مهم ترین فاکتورهای انتخاب دستگیره‌ مناسب جنس و وزن آن می باشد. هر چقدر وزن دستگیره بیشتر باشد احتمال اینکه درساخت آن از آلیاژ مناسب استفاده شده باشد، بیشتر است.
شما می توانید قطعات پایه، چرخ و دستگیره را از فروشگاه آنلاین برناپارت با چند کلیک خریداری نمایید و آن را در محل دلخواه دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *