دسته‌بندی نشده

پرینت سه بعدی در هواپیمای بدون سرنشین

پرینت سه بعدی شده در هوافضا

استفاده از پرینت سه بعدی در هواپیمای بدون سرنشین

با کمک پرینت سه بعدی شرکت Delson Aeronautics در کشور کانادا برای توسعه ی هواپیماهای بی سرنشین خود که ۵۰ درضد از هواپیماهای موجود در بازار آرام تر می باشد دست به کار شده است. یک مسابقه در کانادا که یک تیم مهندسی Wevolver.com با حمایت مالی شرکت میتسومیشی مواد پیشرفته پیشرفته شیمیایی (MCAM) برگزار می شود.از جامعه ی مهندسی درخواست شد تا با استفاده از یک علم گسترده ای از پلاستیک های مهندسی KyronMAX طراحی کنند.
بعد از مسابقات جایزه اول را دلسون هوانوردی برد که از پلاستیک MCAM KyronMAX با ترکیب سیستم قالب تزریق پرینت سه بعدی (sprint) برای هواپیمای بی سرنشین خود نیز به کار بردند.

پرینت سه بعدی شده در هوافضا

پرینت سه بعدی

به طور معمول، تیغه های هواپیماهای بی سرنشین در بازار از تزریق پلاستیک ساخته می شوند. یا در الیفا کربن تشکیل می شود.طراحان برای طراحی هواپیماهای بی سرنشین باید استحکام و سختی مواد را در نظر بگیرند.که با توجه به اینکه وزن هواپیما بیشتر شود هیچ جای تیغه محکم نمی باشد.
و مخالف آن، فقط تیغه ی آن تحت فشار قرار نمی گیرد.مقاومت، سختی و وزن سبک برای هواپیمای بی سر نشین نیاز است.که هر دو جزء مهم ترین و اساسی ترین نکته در نظر گرفته می شود.
مواد KyronMAX  در پلیمرهایی با مقاومت بالا و انواع پرکننده های فیبر خرد شده وجود دارد. با این وجود قطعات ساخته شده با این مواد پلیمر سختی اضافی فیبر را بالا می برد و حفظ م کند.
معمولاً قالب تزریق این مواد برای یک شرکت کوچک که تازه شروع به کار کرده است گران خواهد بود، زیرا طراحی قالب به طور بالقوه به ده ها هزار دلار برای یک قسمت کوچک (میلیون ها دلار برای هر چیزی به اندازه داشبورد ماشین) تبدیل می شود.

این نوع قالب تزریق مواد برای شرکت هایی که بودجه کمی دارند بسار گران است.به دلیل اینکه طراحان قالب برای یک قسمت کوچک هزاران دلار میگیرند.
اما با کمک سیستم MCAM SPRINT (Soluble Printed Injection Tooling)، مهندسان می توانند قالب های خود را به صورت پرینت سه بعدی در یک زرین محلول چاپ کنند و از آنها به مانند قالب فلزات نیز استفاده می کنند.زمانی که پلاستیک را به داخل قالب تزریق می کنند و بعد از اینکه خنک می شود، آن را خارج کرده و بعد شست و شو قالب تزریق شده سالم است.

نتیجه یک قطعه کاملاً متراکم، محکم و سبک وزن است که فاقد محدودیت در طراحی قطعات قالب تزریق سنتی است (مانند درج زاویه کشش).

البته، محلول بودن، به این معنی است که این تنها یک فرآیند است، بنابراین این فرآیند SPRINT عمدتاً برای کسانی که مایل به ایجاد نمونه های اولیه هستند قبل از تعهد به طراحی قالب کامل فلز (و هزینه) ، هدف قرار گرفته است. بسته به سناریوهای منفرد ، برای اجرای کوچک نیز مناسب است.

پلاستیک های KyronMAX قابل انتقال به سیستم های قالب گیری تزریقی با تولید کامل هستند ، بنابراین کاربرانی مانند Delson Aeronautics می توانند اطمینان داشته باشند که از موادی که برای نمونه سازی استفاده می کنند نیز می توان برای تولید استفاده کرد – نیازی به در نظر گرفتن خصوصیات مواد اصلاح شده هنگام کوچک سازی نیست.

از نظر پلاستیک های موجود برای استفاده در سیستم SPRINT، آنها طیف وسیعی از طعم ها را شامل می شوند از جمله نایلون های پر شده و PEEK ها طیف وسیعی از مقاومت ها و سختی ها را ارائه می دهند.

نتیجه ی پرینت شده کاملا  متراکم، محکم و سبک وزن می باشد که فاقد محدودیت در طراحی قطعات قالب تزریق سنتی است. البته این را هم باید اضافه کنیم که  فرآیند SPRINT  عمدتا برای کسانی که در نمئنه های اولیه می باشند یعنی مالی می باشند بسیار مناسب است. این نوع پرینت برای اجزای کوچک بسیار مناسب می باشد.
پلاستیک های KyronMAX  قابل انتقال به قاب تزریق با تولید کامل می باشند. بنابراین افراد  مانند Delson Aeronautics موادی که برای نمونه ساخته شده است را برای تولید نیز استفاده کنند که نیازی به خصوصیات مواد اصلاح شده هنگام کوچک سازی نیست.

از نظر پلاستیک های موجود برای سیستم SPRINT ، طیف وسیعی را شامل می شود از جمله نایلون های پر شده و پیکها طیف وسیعی از مقاومت ها و سختی ها را ارائه می دهند.

استفاده از پرینت سه بعدی در هواپیمای بدون سرنشین

بدین ترتیب Delson Aeronautics برای نمونه سازی قطعات پلاستیکی، از مهندسی قالب تزریق نیز استفاده می کنند.
برای استفاده از پرینتر های سه بعدی می توانید با مشاوران برنا نوآوران پویا تماس بگیرید و از سایت فروشگاهی ما دیدن کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *