مقاله

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

چگونه عینک های چاپ سه بعدی بینایی ما را برای همیشه تغییر خواهند داد

شما در یک اتاق تاریک نشسته اید و به حروف تصادفی روی دیوار نگاه می کنید که سرنوشت شما را رقم می زند. این بدان معناست که عینکی را که قبلاً به آن عادت کرده اید، ناگزیر باید حذف کنید و آنها را با برخی قاب های جدید دست و پاگیر و نامناسب جایگزین کنید، که تنظیم مجدد آنها سال ها طول می کشد. اگر این وضعیت برای شما آشنا است، از عینک های چاپ سه بعدی قدردانی می کنید.

تقریباً 75 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان مجبور شده اند این روند طاقت فرسا را تحمل کنند. با این حال، عینک های چاپ سه بعدی راه حلی را ارائه می دهند که این سفرهای مخوف را بسیار ساده تر و حتی هیجان انگیزتر کرده اند، زیرا در چند سال گذشته صنعت عینک سازی را متحول کرده اند.

مزایای عینک های چاپ سه بعدی، با ساده سازی فرایند و بهبود طراحی، کاهش هزینه ها و حتی چاپ مجموعه جدید عینک در جلوی شما در عرض چند دقیقه، راه حل های سنتی تولید را کنار می گذارد.

 

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

 

عینک های چاپ سه بعدی چیست؟

عینک های چاپ سه بعدی معمولاً با استفاده از چاپگرهای سه بعدی SLS و با استفاده از پودرهای نایلون تولید می شوند. SLS از یک لیزر قدرتمند برای استحکام بخش های خاصی از پودرهای پلیمری برای ایجاد ساختارهای دقیق و پیچیده استفاده می کند که کاملاً برای عینک های سفارشی با چاپ سه بعدی مناسب است.

به جای فریم های معمولی که ممکن است به طور کامل با سر شما متناسب نباشد، عینک های چاپ سه بعدی را می توان با ابعاد دقیق چاپ کرد. بنابراین دیگر هرگز از بینی شما نمی افتد. اسکن ساده صورت شما با استفاده از اسکنر سه بعدی می تواند اندازه گیری دقیق صورت شما را انجام دهد.

شاید مهمتر از همه، چاپ سه بعدی عینک های یکبار مصرف به این معنی است که هرکسی می تواند عینک ایده آل خود را با ضخامت ها، سبک ها و اشکال مختلف طراحی کند.

این چاپگرها نه تنها می توانند سریع و ارزان فریم عینک تولید کنند، بلکه می توانند چندین قاب سفارشی را به طور همزمان چاپ کنند. به عنوان مثال، اگر سه نفر همزمان برای خرید عینک مراجعه کنند، یک چاپگر سه بعدی SLS می تواند این سه جفت عینک را به طور همزمان چاپ کند.

 

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

 

اگر علاقه مند به خرید چاپگر سه بعدی برای تولید عینک هستید، میتوانیم به شما کمک کنیم:

مزایای استفاده از عینک های چاپ سه بعدی

زیبایی شناسی و قابلیت سفارشی سازی

توانایی چاپ سه بعدی در ایجاد قطعات پیچیده و ظریف که روش های سنتی قادر نیستند از آن الگوبرداری کنند، در صنعت طراحی و نمونه سازی پیش از این انقلابی ایجاد کرده است. سفارشی سازی بی حد و حصر چاپ سه بعدی، راهی کاملاً جدید برای به تصویر کشیدن خود در جهان ارائه می دهد.

عینک های پرینت سه بعدی را می توان به صورت یک قسمت کامل ساخت و پیچ های ناخوشایند را از بین برد و لحیم کرد که طرح های قبلی از عهده آن خارج بود.

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

کارایی

نایلون، متداول ترین ماده برای عینک های چاپ سه بعدی، به دلیل انعطاف پذیری، سبک بودن و در عین حال بادوام بودن مشهور است. وزن سبک نایلون برای پوشیدن راحت و دوام ضروری است. یا وقتی کودک دو ساله شما ناخواسته عینک شما را به اسباب بازی جدید مورد علاقه خود تبدیل می کند.

با این حال، ضربه های شدید می تواند باعث ترک خوردگی یا خرد شدن آن شود. با توجه به تنوع قاب های چاپ سه بعدی، چندین تولید کننده در حال بررسی گزینه های عینک از جمله لنزهای قابل تعویض هستند.

برخی از افراد شیشه های مختلفی برای موقعیت های مختلف دارند. بستن چندین عینک برای کارهای مختلف می تواند خسته کننده باشد. قاب های عینک چاپ سه بعدی با لنزهای قابل تعویض راه حلی مناسب و ارزان برای مشکلی که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم ارائه می دهد.

عینک های چاپ سه بعدی سفارشی نیز می توانند طوری طراحی شوند که فریم ها به طور دقیق با فرم صورت شما، دقیقاً تا نزدیکترین میلی متر، مناسب باشند و احتمال لغزش آنها، بیش از حد تنگ بودن و به طور کلی ایجاد مزاحمت در طول روز را از بین ببرند.

 

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

 

دوستدار محیط زیست

زباله یکی از بزرگترین مسائل صنعتی، هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی است. سالانه 45 درصد قاب ها در سراسر جهان فروخته نمی شوند و دور ریخته می شوند.

جایگزین های عینک با چاپ سه بعدی می توانند ضایعات را در این بخش به طور کامل ریشه کن کنند، زیرا هر جفت قاب کاملاً به دلخواه طراحی، اندازه و ترجیحات یک فرد است و تولید مواد افزودنی فقط از مواد مورد نیاز استفاده می کند. هرگونه پودر نایلون استفاده نشده نیز می تواند مجدداً مورد استفاده قرار گیرد و هدر نرود.

کمک به کشورهای در حال توسعه

هزینه و مزایای سفارشی سازی، عینک های چاپ سه بعدی را برای ارائه عینک ارزان در کشورهای در حال توسعه ایده آل می کند. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که “تقریباً 314 میلیون نفر دارای مشکل بینایی هستند. تقریباً 90 درصد از افراد نابینا و کم بینا در کشورهایی زندگی می کنند که دارای درآمد کم تا حداقل هستند.”

بنابراین، عینک های پرینت سه بعدی به عنوان چراغ امیدی برای کسانی که تحت تأثیر پیامدهای بصری شدید قرار گرفته اند، می درخشند.

اگرچه فریم های چاپ سه بعدی لیست انتظار گسترده را برای مراجعه به چشم پزشک در کشورهای در حال توسعه حل را نمی کند، اما در مورد زمان بینایی بسیار حایز اهمیت است. با کاهش زمان انتظار چند هفته ای به یک یا دو روز، عینک های چاپ سه بعدی مزایای زیادی را در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه می دهد.

 

تاثیر عینک سه بعدی بر بینایی

 

پروژه های اصلی عینک های چاپ سه بعدی

تعدادی از شرکت ها نشان داده اند که عینک های چاپ سه بعدی جایگزینی مناسب و مطلوب برای روش های تولید سنتی است. این شرکت ها طیف گسترده ای از عینک های چاپ سه بعدی را در انواع سبک ها، طرح ها موارد دیگر ارائه می دهند.

آن دسته از شما که بچه هایی دارید که به عینک احتیاج دارند، می دانید که بازدید خسته کننده از چشم پزشک تنها با عصبانیت، گریه و صدای ناله بدتر می شود و مهمتر اینکه  در آینده نزدیک، عینک ها شکسته یا خراشیده می شود. ما احساس می کنیم که عینک های چاپ سه بعدی می تواند با کاهش زمان صرف شده در چشم پزشکی و اطمینان از تناسب کامل قاب ها و کاهش آسیب، به این تجربه خسته کننده پایان دهد.

نتیجه گیری: آینده عینک های چاپ سه بعدی

در مجموع، عینک های چاپ سه بعدی بسیاری از مسائلی را که در جهان برای ایجاد تعادل، راحتی، کاهش هزینه، مد و … با آن روبرو هستیم حل می کند، در حالی که راه حلی بی نظیر برای حل مشکل بینایی در کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد.

با این حال، علیرغم مزایای زیست محیطی، عینک های چاپ سه بعدی هنوز به عنوان اصلی در صنعت عینک تبدیل نشده اند، در حال حاضر اکثر قاب ها به صورت عمده از تولیدکنندگانی در کشورهایی مانند دانمارک و آلمان با هزینه هایی خریداری می شوند که عینک های چاپ شده سه بعدی در حال حاضر با آن مطابقت ندارند.

با این وجود، فناوری عینک های چاپ سه بعدی در چند سال گذشته بسیار سریع پیشرفت کرده است و انتظار می رود لنزهای چاپ سه بعدی در چند سال آینده به دست آید. بر این اساس، به احتمال زیاد چاپگرهای SLS به یک راه رایج در حل مشکل بینایی تبدیل می شوند و شاید همه ما در آینده نزدیک از عینک های چاپ سه بعدی استفاده کنیم.

منبع: dsourced3

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *