مقاله

تاثیر پرینتر سه بعدی بر اقتصاد

تاثیر پرینتر سه بعدی بر اقتصاد

تاثیرات عمده اقتصادی پرینترهای سه بعدی

در این مقاله به بحث تاثیر پرینتر سه بعدی بر اقتصاد خواهیم پرداخت. همانطور که چاپ سه بعدی برای تولید انبوه پیش می رود، می تواند تأثیرات اقتصادی عمده ای را به همراه داشته باشد. در اقتصاد 80 تریلیون دلاری جهان، تولیدات سنتی حدود 16 درصد یا 12.8 تریلیون دلار را شامل می شود. امروزه از چاپ سه بعدی برای ایجاد کمتر از 1 درصد قطعات تولیدی جهان استفاده می شود. اما اگر نگاهی به جلو بیندازید تصویر بسیار متفاوتی می بینید: انتظار می رود چاپ سه بعدی ارزش بازار خود را از 8.8 میلیارد دلار امروز به بیش از 26 میلیارد دلار تا 2021 برساند.

چگونگی تاثیر پرینت سه بعدی بر اقتصاد

همانطور که می دانید چاپ سه بعدی یکی از عناصر تحول در تولید دیجیتال است.

یکی از جنبه های هیجان انگیز پرینت سه بعدی همه جانبه بودن آن است. این شامل همه چیز از هنر عروسک سازی تا طراحی ربات، از دفترچه یادداشت تا ساخت مبلمان، از چرم سازی تا صنایع دستی و … است.

اعتقاد بر این است که چاپ سه بعدی می تواند هزینه های کارآفرینی را نیز کاهش دهد:

ظهور فضاهای سازنده به طور موثر هزینه کارآفرینان را کاهش می دهد. در حالی که تا همین اواخر یک کارآفرین مجبور بود بیش از 100000 دلار برای تولید نمونه اولیه برای یک محصول جدید هزینه کند. اما این هزینه اکنون می تواند از 2000 دلار تا 4000 دلار متغیر باشد. به طور خلاصه، هزینه توسعه نمونه های اولیه به سرعت برای کارآفرینان مقرون به صرفه شده است.

این کاهش هزینه برای نمونه های اولیه ( با استفاده از وسایل و ابزارها) در مورد سازمان های بزرگ نیز صدق می کند. وقتی می توانید هزینه ای را بر عهده بگیرید و آن را به 2-4 درصد از هزینه قبلی خود کاهش دهید، نوآوری افزایش می یابد زیرا هزینه ریسک کاهش می یابد.

به گفته پل هایدن:

آینده تولید مواد افزودنی در اختیار چند مهندس منتخب نخواهد بود، بلکه در اختیار هر کارگری است که ممکن است حتی تجربه چاپ سه بعدی را نداشته باشد. راه حل های نرم افزاری این کارگران آموزش دیده را قادر می سازد تا قطعات و ابزارهایی را ایجاد کرده و شکاف مهارت های شخصی خود را برطرف کرده و آنها را برای شغلی در کارخانه آینده آماده کند.

صفحه آمار (Kickstarter ) که همیشه به روز می شود نشان می دهد که 4.2 میلیارد دلار تجمعی برای 162،912 پروژه با موفقیت تأمین شده است. این امر به طور مستقیم به چاپ سه بعدی مربوط می شود، زیرا این شرکت دیگر اجازه نمی دهد تصاویر واقعی برای تأمین بودجه استفاده کنند و نیاز به ساخت نمونه اولیه دارد که اغلب تا حدی از طریق چاپ سه بعدی انجام می شود.

اساساً، چاپه سه بعدی به طور خاص عوامل محرکی برای رشد اقتصادی است. کمک به آموزش دانش آموزان در مهارت های ملموس، کمک به کارآفرینان تا نمونه های اولیه بسازند و در تولید اولیه مشارکت کنند، که همه آنها منجر به ایجاد یک شغل می شود.

images

چاپ سه بعدی اقتصاد را تغییر می دهد (تاثیر پرینتر سه بعدی بر اقتصاد)

رشد شغل

با افزایش استفاده از چاپ سه بعدی در سراسر جهان، نیاز به کارگران ماهر در بخش تولید نیز افزایش می یابد. پیش بینی می شود که تا سال 2027، شیوع این فناوری تنها در ایالات متحده 3 تا 5 میلیون شغل جدید در هوافضا، صنایع، محصولات مصرفی، مراقبت های بهداشتی و صنایع خودرو ایجاد کند. تخمین زده می شود که 2.8 میلیارد دلار درآمد حاصله از این مشاغل مربوط به تولید پرینت سه بعدی باشد، در حالی که چندین میلیارد دلار دیگر ممکن است شامل طراحی، نگهداری و توسعه مواد برای خود چاپگرها باشد.

کاهش هزینه های تولید

از آنجا که چاپگرهای سه بعدی می توانند قطعات و اجزای مختلفی را که در چندین ماشین در سراسر یک کارخانه استفاده می شوند، بسازند، می توانند کار تعداد زیادی از تجهیزات و کارگران را انجام دهند. این نوع بهره وری می تواند منجر به کاهش هزینه های تولید شود که می تواند به شرکت های صنعتی در رقابت و سودآوری کمک کند. همچنین ممکن است زمان تولید را کاهش دهد، که همیشه به معنای سود بیشتر است.

بدون نیاز به حمل و نقل

چاپ سه بعدی امکان به اشتراک گذاری اشیاء فیزیکی بین دو شخص یا نهاد را که ممکن است در شهرها، ایالت ها یا حتی کشورهای مختلف واقع شده باشند، می دهد. اهمیت این امر برای شرکت های صنعتی و خریداران بسیار زیاد است. برای اولین بار، این بدان معناست که تولید کنندگان محدود به کسانی نیستند که بتوانند بفروشند، حداقل از نظر جغرافیایی.

با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل دیگر مانعی ندارد، خریدار خارج از کشور می تواند بدون ترس از متحمل شدن هزاران دلار هزینه حمل و نقل، دستگاه یا قطعه ای را از تولید کننده مستقر در کشوری دیگر خریداری کند. همچنین، از آنجا که از نظر تئوری، مصرف کنندگان می توانند محصولات خود را تولید کنند، ممکن است دیگر تولیدکنندگان نیازی به انبارها یا کارخانه های صنعتی بزرگ نداشته باشند.

بهبود مراقبت های بهداشتی

صنعت مراقبت های بهداشتی قبلاً تحت تأثیر چاپ سه بعدی قرار گرفته است و در آینده نیز قرار خواهد گرفت.

با این حال، جراحان از این فناوری برای تمرین روش های پیچیده و خسته کننده قبل از انجام آنها در حالت واقعی استفاده می کنند. شرکت های تجهیزات پزشکی در حال ایجاد ماکت هایی از اندام ها برای سفارشی سازی دستگاه ها هستند. شرکت های اهدا کننده در حال ایجاد مدل هایی از سلول های واقعی انسان برای پیوند به بدن انسان هستند.

امکان استفاده از چاپ سه بعدی در صنعت مراقبت های بهداشتی بی پایان است و این نویدها باعث افزایش کیفیت کلی زندگی جامعه، کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و حتی نجات جان افراد می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *