دستگاه ها, مقاله

دستگاههای CNC

دستگاههای CNC

دستگاههای (CNC (Computer Numerical Control که به معنای کنترل عددی با کامپیوتراست در صنایعی همچون مونتاژ، حکاکی، کنترل برش و صنایع تولیدی کاربرد دارند. می توان CNC را یک دستگاه مادر برای صنایع مختلف دانست. صنایع با استفاده از CNC علاوه بر افزایش بهره وری، کیفیت، دقت وسرعت کار را نیز بالا می برند. با استفاده از این دستگاهها می توان قطعات فلزی و چوبی با اندازه های دقیق را با سرعت بالا تولید کرد.

مکانیسم کار دستگاه سی ان سی به این صورت است که ابتدا هندسه مکانیکی شی ء مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند CAD  طراحی شده و سپس به وسیله نرم افزار تولید به وسیله کامپیوتر(CAM) به دستورات تولیدی و ساختی تبدیل می شود. این دستورات تولیدی در قالب GCODE به دستگاه داده شده و در نهایت شی ء مورد نظر ساخته میشود.

دستگاههای CNC

 دستگاههای CNC در واقع مدل پیشرفته تر دستگاههای NC هستند.NC از سخت افزار الکترونیکی بر پایه تکنولوژی مدارهای دیجیتالی استفاده می کند درحالی که CNC از کامپیوتر برای کنترل ماشین استفاده میکند. این گرایش مبتنی بر نرم افزار باعث انعطاف پذیری CNC شده و امکان تصحیح برنامه را در حین استفاده فراهم کرده است.انواع مختلفی از دستگاه های CNC در بازار موجود هستند که از میان آنها انواع فرزی و لیزری نسبت به بقیه پرکاربردتر و محبوب تر هستند. کار با آنها آسان بوده و نیاز به مهارت چندانی ندارد.

اگر بخواهیم دستگاههای CNC را بر اساس نوع ماده ای که روی آن کار می کنند دسته بندی کنیم، در چند دسته شامل دستگاه سی ان سی منبت کاری و حکاکی،چوب، فلز، سنگ، چرم و پارچه طبقه بندی می شوند. در فروشگاه آنلاین برناپارت قطعاتی که برای ساخت دستگاه CNC مورد نیاز است ارائه می شود. با یک کلیک ساده هر آنچه که مورد نظرتان است را خریداری نموده و درمحل دلخواه دریافت نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *