مقاله, دستگاه ها

چاپگر سه بعدی FDM

چاپگر سه بعدی FDM

چاپگرهای سه بعدی FDM

 

چاپگر سه بعدی FDM در صنایع مختلف از جمله هوا فضا، معماری، خودروسازی، تجهیزات نظامی، تجهیزات پزشکی، هنر و غیره کاربرد دارند. اصصلاح Fused Deposition Modeling به معنای مدل سازی ته نشینی گداخته است که یکی از انواع تکنولوژیهای چاپ سه بعدی است. این تکنولوژی متداول ترین و محبوبترین تکنولوژی چاپ سه بعدی در دنیاست و کاربردهای زیادی در مدل سازی و نمونه سازی دارد.

پرینت سه بعدی FDM یک فرایند ساخت افزایشی است که از طریق اکسترود کردن پلاستیک به صورت لایه لایه جسم سه بعدی را تشکیل می دهد. این کار از طریق یک نازل انجام می شود. فیلامنت درون نازل در اثر حرارت ذوب شده و به صورت یک لایه بر روی صفحه ساخت قرار می گیرد. لایه ساخته شده به محض قرار گرفتن بر روی میز کار سرد می شود و لایه بعدی روی آن قرار می گیرد. نتیجه کار ساخت سطحی پلکانی است.

پرینترهای سه بعدی FDM در حقیقت دو ورودی دارند. یکی ماده مصرفی یا همان فیلامنت که عموما از پلاستیک ساخته شده و دیگری فایل ورودی به صورت جیکد. دستگاه فایل سه بعدی اسلایس شده را به صورت لایه لایه می خواند و آن را پرینت می گیرد. باید توجه داشت که از فایل سه بعدی باید خروجی STL یا OBJ و… گرفت و آن را در نرم افزار اسلایسر برش داد. در بین نرم افزارهای اسلایسر، منکاتی و کیورا شناخته شده تر هستند و کار با منکاتی از بقیه راحت تر است. می توان گفت پرینترهای سه بعدی FDM ارزان قیمت ترین نوع چاپگرهای سه بعدی در دنیا هستند و بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند.

فروشگاه برناپارت با معرفی پرینترهای سه بعدی FDM و تشریح ویژگیهای آن امکان خرید آنلاین این دستگاهها را فراهم نموده است. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره هر کدام از دستگاه ها با ما تماس حاصل نمایید تا با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهید.

  •  

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *